BAKAN YARDIMCISI AŞKAR, K12 ULUSAL BECERİ GELİŞTİRME PROGRAMINI DEĞERLENDİRDİ  
BAKAN YARDIMCISI AŞKAR, K12 ULUSAL BECERİ GELİŞTİRME PROGRAMINI DEĞERLENDİRDİ

BAKAN YARDIMCISI AŞKAR, K12 ULUSAL BECERİ GELİŞTİRME PROGRAMINI DEĞERLENDİRDİ

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Petek Aşkar, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü ile UNICEF iş birliğinde K12 Ulusal Beceri Geliştirme Programı kapsamında Ankara Kızılcahamam'da yürütülen çalışmaları yerinde inceleyerek değerlendirmelerde bulundu. 

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Petek Aşkar, 15-18 Ağustos 2022 tarihleri arasında Kızılcahamam'da yürütülen K12 Ulusal Beceri Geliştirme Programı'nı değerlendirmek üzere gerçekleştirilen toplantıya katıldı. 
 
Toplantıda Aşkar'ın yanı sıra Ortaöğretim Genel Müdürü Halil İbrahim Topçu ve UNICEF Temsilcisi Kamil Kurtul da yer aldı.
 
"Geleceğimizin teminatı olan öğrencilerimiz için fedakârca çalışılan bu süreçte geldiğimiz noktadan memnuniyet duyuyoruz."
Bakan Yardımcısı Petek Aşkar, toplantıda yürütülen çalışmalar hakkında bilgi vererek "K12 Ulusal Beceri Geliştirme Programı'nın ulaştığı noktada çağın genel becerilerini, okuryazarlık becerilerini ve alana özgü becerileri tanımlamak, sınıflandırmak; K12 düzeyinde standart ve göstergeleri belirlemek ve her bir beceri setinin birbiriyle ilişkisini sağlamak amacıyla alanında uzman akademisyenler ve öğretmenler ile K12 düzeyinde her sınıf seviyesine uygun ulusal beceri haritası oluşturulmaktadır. 'K12 Ulusal Beceri Haritası' ile günümüz öğrenenlerinin ihtiyacı olan bilişsel, sosyal-duygusal becerilerle okuryazarlık ve alan becerileri eğitim sürecine hızla adapte edilebilecektir." dedi.
 
Okuryazarlık becerileri kapsamında çağımızın ihtiyaçlarına yönelik okuryazarlık türlerinin belirlendiğini kaydeden Aşkar, "Okuryazarlık türleri belirlenirken kavramsal ve teorik çerçevenin belli bir disipline ait ve dar kapsamlı olmamasına özellikle dikkat edilmiştir. Okuryazarlık türlerinin tanımları yapılarak standart ve göstergeleri oluşturulmaktadır." diye konuştu.   
 
Aşkar, şu değerlendirmelerde bulundu: "Matematik alan becerileri çalışması kapsamında sınırları çizilerek ele alınan beceriler, şemsiye beceri olarak seçilmiş ve diğer alan becerileri bu şemsiye beceriler altında bunlarla ilişkili beceriler olarak ele alınmıştır. Seçilen sınırlı sayıda beceri; 'muhakeme', 'problem çözme ve modelleme', 'temsil ve iletişim', 'matematiksel araç gereç ve teknoloji kullanma, ilişkilendirme' olarak belirlenmiş olup bu becerilerin standart ve göstergeleri oluşturulmaktadır. Türkçe alan becerileri çalışması kapsamında okul öncesi eğitim programı, ilkokul ve ortaokul Türkçe dersi ve ortaöğretim Türk dili ve edebiyatı dersi olmak üzere öğretim programlarının her biri işevuruk eylemler bakımından gözden geçirilerek gerekli eylemler belirlenmiştir. Belirlenen eylemlerin birçoğu uluslararası çalışmalardaki becerileri de yansıtmıştır. Türkçe alan becerisi dilin üretim düzlemini oluşturan konuşma ve yazma ile alımlama düzlemini oluşturan dinleme ve okuma üst becerilerini içermektedir. Bu beceriler için uluslararası örneklere uygun standart ve göstergeler oluşturulmaktadır."

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.