BAKAN ÖZER, LİSE ÖĞRENCİLERİNİN POSTER SUNUMU YARIŞMASI FİNAL HEYECANINA ORTAK OLDU  
BAKAN ÖZER, LİSE ÖĞRENCİLERİNİN POSTER SUNUMU YARIŞMASI FİNAL HEYECANINA ORTAK OLDU

BAKAN ÖZER, LİSE ÖĞRENCİLERİNİN POSTER SUNUMU YARIŞMASI FİNAL HEYECANINA ORTAK OLDU

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, TÜBİTAK iş birliğiyle gerçekleştirilen "Lise Öğrencileri Ulusal Öğrenci Kongresi ve Poster Sunumu Yarışması Ödül Töreni"ne katıldı.

337 okuldan 1.213 öğrencinin 489'u çevre ve iklim değişikliği, 177'si matematik alanında olmak üzere toplam 666 proje ile başvurduğu yarışmada ön değerlendirme, TÜBİTAK seçici kurulunca yapıldı. Poster sergisine 98 proje davet edildi. Davet alan çevre ve iklim değişikliği alanından 15, matematik alanından 15 proje finalde yarıştı.
 
Bakan Mahmut Özer, Millî Eğitim Bakanlığı ve TÜBİTAK iş birliğiile gerçekleştirilen "Lise Öğrencileri Ulusal Öğrenci Kongresi ve Poster Sunumu Yarışması Ödül Töreni"nde öğrencilerin heyecanına ortak oldu.
 
Özer, programın açılış töreninde bahsettiği gibi bu etkinliğin her ay yapılacağını ve masrafları Bakanlık olarak üstlendiklerini belirtti.
 
TÜBİTAK'ın deneyiminden yararlanarak her ay 81 ilden öğrenci temsilcilerinin Ankara'da ağırlanacağını ifade eden Bakan Özer, gençlere şu sözlerle seslendi:
 
"Sizler akademik olarak becerili, ülkesini seven, ülkesinin gelecekte çok daha güçlü olması için çabalayan gençlerimizsiniz. Sizlere güveniyoruz ve Bakanlık olarak da her türlü imkânımızı sizler için seferber etmekten biz büyük mutluluk duyuyoruz."
 
Girişte karşılaştığı öğrencilerle sohbetini de anlatan Özer, "Biraz önce girişte öğrenci arkadaşlar vardı. İki arkadaş geldi. Dediler ki 'Siz açılışta hastaydınız. Size iyi baktılar mı? Size çorba yapalım, çay yapalım.' dediler. Gerçekten büyük mutluluk duydum. Birbirinizle hemhâl oldukça, birbirinizin dertleriyle dertlenip el ele verdikçe gerçekten Türkiye Cumhuriyeti Devleti bu zorlu coğrafyada bin yıl kaldığı gibi binlerce yıl da kalmaya devam edecektir. Gelecek yüzyıl, 'Türkiye Yüzyılı'dır. Sayın Cumhurbaşkanımızın çerçevesini çizmiş olduğu 'Türkiye Yüzyılı'dır. İşte o 'Türkiye Yüzyılı'nın itici gücü de eğitimdir."
 
Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğinde eğitimin tüm kademelerinde okullaşmaya ilişkin hiçbir sorun kalmadığını anlatan Özer, "Artık kalite odaklı, okul temelli bir şekilde okullarımızı çok daha güçlü hâle getireceğiz ama bir şeye de öncelik vereceğiz. Dil, tarih ve coğrafya bilincini hem öğrencilerimiz nezdinde hem de öğretmenlerimiz nezdinde çok daha güçlü hale getireceğiz çünkü dilimizi bilmezsek kültürümüzü bilemeyiz. Tarihimizi bilmezsek serüvenimizi bilemeyiz. Coğrafyamızı bilmezsek nerede bulunduğumuzu; bu zamanda, bu mekânda hangi sorumluluklar yüklendiğimizin farkına varamayız. Türkiye Cumhuriyeti Devleti sadece bu coğrafya için değil, tüm dünya için çok kritik. Ben inanıyorum ki sizler de bu sorumlulukla çalışmalarınıza yön veriyorsunuz." diye konuştu.
 
Yarışmada derece alan almayan herkesi başarılı olarak değerlendirdiğini vurgulayan Özer, "Buraya gelmek için yolculuğa çıkmak başarının bizatihi kendisi. İşte bizler de buradaki süreçlerinizi sadece bilimsel aktivite, yarışma olarak değil, aynı zamanda tarihî zenginliklerimizi gezerek renkli üç dört gün geçirmenizi arzuluyoruz." dedi. 
 
Yarışmanın matematik ve çevre olarak iki önemli konuda gerçekleştirildiğini söyleyen Bakan Özer, her ikisinin de Bakanlığın öncelikli alanları olduğunu kaydetti. Özer, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
"Matematik seferberliğini zaten TÜBİTAK'la birlikte yürütüyoruz. Çevre bağlamında da gerçekten son bir yılda çok önemli atılımlar yaptık. Emine Erdoğan Hanımefendi'nin himayesinde öncelikle Çevre Eylem Planı'nı Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'ndan sonra ilk açıklayan Bakanlık biziz. Her ilçede en az bir tane olmak üzere çevre dostu 1.000 okul yaptık. 2023 yılında tüm okullarımızı çevre dostu okul yapacağız. GES'iyle, yağmur toplama ünitesiyle, atıkların değerlendirildiği üniteyle, sıfır atık kütüphanesiyle öğrencilerimizin çevre ve doğayla ilişkisini çok daha organik hâle getireceğiz. Yine 2023 yılında en fazla enerji tüketen 1000 okulumuza 60 megavat güç kapasitesine sahip olan GES kuracağız. Biliyorsunuz, müfredatta değişiklik yaptık ve ilk kez 6,7 ve 8. sınıflar için çevre ve iklim değişikliği seçmeli dersini koyduk. İşte bu iki temayı, 2023 yılında da istikrarlı bir şekilde takip edeceğiz ve her türlü desteği sağlayacağız."
 
Heyecanla sonuçların açıklanmasını bekleyen öğrencileri, ailelerini, onlara emek veren öğretmelerini kutladığını belirten Bakan Özer, projeye katkı sunan TÜBİTAK ve Bakanlık personeline de teşekkür ederek "2023 yılının hepinize, hepimize, tüm insanlığa sağlık, mutluluk ve barış getirmesi temennisiyle hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum." ifadelerini kullandı. 
 
Konuşmaların ardından ödül törenine geçildi. Yarışmanın finalinde dereceye girerek ödül alanlar arasında birinciliği iki ayrı dalda olmak üzere Ankara Keçiören Vatansever Şehit Tümgeneral Aydoğan Aydın Fen Lisesinden Ahmet Erkam Bakar'ın çevre ve iklim değişikliği alanında yaptığı "Gıdalar Uzun Süre Taze Kalsın, İsraf Olmasın" adlı projesi;  Ankara Fen Lisesinden Semih Çağlar ve Mustafa Eren Çılman'ın matematik alanında gerçekleştirdiği "Yeni Bir İnterpolasyon ve Ekstrapolasyon Yöntemi: Sırf Polinom Olmayan Kurallı Çoklu Eğriler" adlı projeleri aldı. 
 
İstanbul Atatürk Fen Lisesinden Muhammet Başar Özcan, Burak Eren Demir ve Salih Çelik'in çevre ve iklim değişikliği alanında yaptığı "İnsansız Hava Aracı ve Görüntü İşleme Teknolojileri İle Biyoçeşitliliğin ve Ekosistemin Korunması" projesi ile Karaman Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Fen Lisesi'nden Yakup Altuntaş ile Hasan Berk Özyürek'in çevre ve iklim değişikliği alanında yaptığı "Çevre Dostu Otonom Pushback Aracı" adlı projesi ise ikinciliğe layık görüldü.
 
Yarışma sonucunda birinci olan proje sahiplerine ilerde yapacakları çalışmalara katkı sağlamak üzere 12 bin 500, ikinci projeye 10.500, üçüncü projeye 8.000 lira para ödülü verildi.
 
Dereceye girenlere verilen ödüllerin yanı sıra Bakan Özer de yarışmaya katılan tüm öğrencilere tablet hediye etti.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.